Tuesday, August 10, 2010

Walk on the Beach / Caminar en la Playa

As I walk on the beach,
I leave footprints behind me.
After walking a distance,
I turn and see the path of my steps.
Unknowingly, I walked left,
then right and at times,
I walked a straight line.
It's as the steps reflect the journey of life.
One doesn't know the final outcome of existence.
All things I believed to be true,
or wished for in some way, 
didn't always come to fruition.
For years the desire to control and understand,
would plague me to the point of stagnation.
But not anymore.
There is little if anything I can control.
Behaviors of others are their choices, not mine.
I truly have let go.
All I can do is be kind.
Kind to my loved ones, strangers, nature…
When I inhale my last breath, 
what I will take are the memories of what I lived.
Because of this simple truth,
it only makes sense to create memories
I want to remember.

Caminando en la playa,
dejo pisadas detrás de mi.
Después de caminar un rato,
miré atrás y vi el camino de mi pasos.
Sin saber, caminé a la izquierda,
a la derecha, y a veces
caminé derecho.
Es como que estos pasos reflejan el sendero 
de la historia.
Uno no save el final de la existencia.
Todas las cosas que pensé eran verdaderas, 
o cosas que deseaba en cualquier forma,
no llegaron a ser.
Por años el deseo de controlar y entender
me fastidiaron y me causo estancamiento. 
Pero ya no.
Hay poco que puedo controlar. 
El comportamiento de otros son sus decisiones, no las mías.
Sinceramente me he liberado.
Lo que puedo hacer es ser bondadosa.
Bondadosa con los que amo, extraños, la naturaleza…
Cuando tenga mi ultimo suspiro,
lo que me llevo son las memorias que vivi.
Porque este pensamiento sincero,
solo tiene sentido a crear memorias 
que valen la pena recordar. 


No comments:

Post a Comment